یونیت دندانپزشکی

ساخت وبلاگ

نحوه نصب یونیت دندانپزشکی در مطب

در این مقاله قصد داریم به نحوه لوله کشی یونیت دندانپزشکی   و اهمیت ان بپردازیم. نحوه نصب ولوله کشی یونیت از اهمیت بالایی برخوردار است به گونه ای که اگر اینکار درست انجام نشود موجب عملکرد نامناسب دستگاه خواهد شد. نحوه لوله کشی که قرار انجام شود باید از قبل طراحی شده بشاد و نصاب بداند که چگونه باید مراحل کار را طی کند.بر روی یوینت لوله های مختلفی نصب است که شامل یک لوله اصلی و چندین لوله فرعی می باشد.

در واقع اب از این لوله اصلی وارد شده و توسط این لوله های فرعی وارد قسمت ها مورد نظر دستگاه می شود.این لوله ها شامل لوله آب، فاضلاب، ساکشن و هوای فشرده می باشند. حال اینکه هریک از این لوله ها چه وظیفه مهمی را برعهده دارند در ادامه مقاله به انها می پردازیم.1- لوله اب برای انتقال دادن اب برای زمانی که بیمار نیاز دارد تا دهانش را بشوید.2- لوله ساکشن همانطور که از اسمش مشخص است برای خارج کردن اب اضافه که در دهان بیمار جمع شده و یا خون هایی که در اثر جراحی در دهان جمع شده مورد استفاده قرار می گیرد.

3-بعد از اینکه اب  مورد استفاده قرا ر می گیرد باید راهی وجود داشته باشد تا این اب الوده از یونیت دندانپزشکی   خارج شود.لوله آب تعبیه شده بر روی این دستگاه این کار را انجام می دهد. طراحی این لوله باید به گونه ای باشد که این اب الوده به سرعت از دستگاه خارج شود سایز ان به گونه ای نباشد که مبادا لخته ای خون جلوی انرا ببندد و باعث مختل شدن عملکرد دستگاه بشود.

لوله کشی باید به گونه ای باشد که لوله های متصل شده به دستگاه مشخص نباشند تا ظاهری زیبا را به محیط بدهند. اغلب نصاب ها به دو روش این کار را انجام میدهند: 1- لوله کشی با استفاده از سقف کاذب 2- لوله کشی با استفاده از کانال. هریک از این دو روش با توجه به موقعیت قرار گیری یونیت مورد استفاده قرار می گیرند.مثلا زمانی که مطب در طبقات بالایی ساختمان قرار دارد برای نصب کردن یونیت در این طبقات بالا باید از روش سقف کاذب استفاده نمود.

ولی زمانی که مطب طبقه همکف باشد برای نصب یونیت دندانپزشکی   از روش لوله کشی با استفاده از کانال استفاده میشود. در این روش لوله ها از مربعی که در داخل زمین تعبیه شده است خارج می شوند و به یوینت متصل میشوند.باید به این نکته توجه داشته باشید کار نصاب بسیار اهمیت دارد و در زمان نصب بهتر است از افراد خبره و با تجربه در این زمینه استفاده کنید تا بعدا مشکلی در عملکرد دستگاه به وجود نیاید.

اغلب زمانی که یونیت را خریداری می کنید خود شرکت فروشنده نصاب های خوب و خبره را به شما عزیزان معرفی میکند که هم زمان با نصب دستگاه انرا گارنتی هم می کنند. این موضوع را بدانید که نصب دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار است واگر حتی محصولی بسیار با کیفیت را خریداری کرده باشید ولی انرا به خوبی نصب نکرده باشید با زهم دستگاه ان بازدهی بالا را مخواهد داشت.

در زمان خرید یونیت دندانپزشکی    پارامترهای مهم زیادی را با در نظر بگیرید و در میان انبوه برندهای موجود بهترین ان ها را انتخاب کنید و بدانید که هیچ ارزانی بی علت نیست و در خرید این محصول به هیچ عنوان پایین بودن قیمت مد نظرتان نباشد بلکه در وحله اول به کیفیت توجه داشته باشید تا در کار خود بعدها دچار مشکل نشوید.

یونیت دندانپزشکی...
ما را در سایت یونیت دندانپزشکی دنبال می کنید

برچسب : یونیت دندانپزشکی,یونیت صندلی, نویسنده : marzi unitcomtebdental بازدید : 79 تاريخ : چهارشنبه 14 اسفند 1398 ساعت: 19:14

ارائه تسهیلات به تولید یونیت دندانپزشکی و سایر تجهیزات دندانپزشکی در داخل

در بسیاری از مقالات گذشته به بررسی وضعیت یونیت دندانپزشکی   در بازار ایران پرداختیم و مشاهده کردیم که تعداد برندهای داخلی تولید شده بسیار کم است.این نشاندهنده ضعیف عمل کردن بخش تولید در این حیطه حساس است.با توجه به وضعیت به وجود امده برای کشور که از سوی سایر کشورها مورد تحریم قرار گرفته این ضعف خود به صورت چند برابری نشان داده است.ما در مقالات گذشته به راه حل ارئه شده در این زمینه پرداختیم و گفتیم که این کار لازمش همت و دست به دست دادن مسئولین و سرمایه داران و متخصصین تولید کننده است.

اینکه این امر تا چند سال اینده محقق می شود که ما به خودکفایی برسیم سوالی است که جوابی برای ان وجود ندارد.ولی به نظر من هیچ چیز غیر ممکن نیست و اگر بخواهیم کاری را انجام دهیم به طور صددرصد امکان پذیر خواهد بودفقط نیاز به اراده پشت کار وجود دارد. چند سال گذشته طمع زیاد برروی درامد بالایی که از واردات به دست می امد وضع مملکت را به این گونه در اورد و کالاهای قاچاق زمینه ای شد برای فلج کردن چرخه تولید .

یونیت دندانپزشکی    از اجزا و قسمت های مختلفی ساخته شده که هرکدام نقش مهمی دارند و در برندهای داخلی تمامی انها با تخصص و توان داخلی به بهترین شکل ممکن ساخته شده است.البته هنوز راه داریم تا بتوانیم به سطح برخی از برندهای خوب دنیا برسیم ولی همین شروع نشان دهنده وقوع اتفاقات خوب برای ما خواهد بود.

حال سوال اینجاست که تولید و راه رسیدن به ان چه مشکلاتی داشته که ما در این سالها از ان فراری بودیم و دستاوردش این شده که میزان وارداتمان به طور چشمگیر بیشتر از صادراتمان است.چند دلیل واضح برای این مساله وجود دارد یکی از مهمترین انها سختی های بسیاری است که راه اندازی یک کارخانه یا مرکزی تولیدی به همراه دارد و قوانینی که انرا بسیار سختر هم کرده است.

علاوه بر یونیت دندانپزشکی   بسیار دیگر از تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی وجود دارند که امکان تولیدات انها در داخل کشور به طور صددرصد وجود دارد ولی همین سختی ها و سنگ اندازی ها مانع از این مساله شده است.در صورتی که در زمینه تولید این محصولات ما باید تلاش بیشتری داشته باشیم تا به این روز دچار نشویم که با تحریم های صورت گرفته کمبود و یا نبود برخی از این ابزارهای مهم را شاهد باشیم.

اینکه دولت و مسئولین عزم خود را جذب کنند و حمایتگر تولید کننده داخلی باشن کار سخت و دشواری نخواهد بود.این حمایت ها باعث دلگرمی تولید کننده میشود و سایر افراد مشتاق را هم به این راه می کشاند.نگرفتن مالیات از یه تولید کننده تازه کار و ارائه تسهیلات با سودهای پایین ساده ترین راه حل هایی است که می توان در نظر گرفت و در دنیا شاهد ارائه این امکانات به تولید کننده هستیم و میبینیم که چطور جواب خوبی هم گرفته شده.

با به کار گیری این روشها در سالهای اینده شاهد ان هستیم که در بازار تجهیزات دندانپزشکی یونیت دندانپزشکی   و بسیاری دیگر از تجهیزات با برندهای ایرانی عرضه می شوند و استقبال خوبی هم از این برندها می شود.ان زمان است که بی نیازی به سایر کشورها به وجود خواهد امد و دیگر شاهد نبود ابزار و دارویی در زمان تحریم نخواهیم بود و حتی می توانیم صادر کننده این محصولات باشیم که ارز اوری خوبی برای کشور ما خواهد داشت.

یونیت دندانپزشکی...
ما را در سایت یونیت دندانپزشکی دنبال می کنید

برچسب : یونیت دندانپزشکی,یونیت صندلی, نویسنده : marzi unitcomtebdental بازدید : 73 تاريخ : چهارشنبه 30 بهمن 1398 ساعت: 15:45

  ایا وضعیت تولید یونیت دندانپزشکی در داخل مطلوب است یا خیر؟

در مقالات گذشته در رابطه با تولید یونیت دندانپزشکی   و وارداتش صحبت های بسیاری کردیم و وضعیت تولید انرا در داخل کشور نیز به طور کامل باز کردیم که در چه سطحی قرار دارد. حال سوال اینجاست که ایا در جا زدن در زمینه تولید این محصول و سایر تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی اتفاقی عمدی است و یا سهوی؟ ای این توانایی در جوانان متخصص ما وجود ندارد که تولید را در دست گیرند و ما همیشه باید نیازمند کشورهای دیگر باشیم و در اصل همیشه مصرف کننده باشیم؟

این سوالی است که شاید بسیاری از ذهن ها را درگیر خود کرده و بسیاری هم جواب های ساده ای برای ان دارند.اینکه این توانایی در داخل وجود ندارد یک تفکر پوچ و باطل است واز نظر من انسان این قابلیت ذاتی را دارد که به هرچه اراده کند خواهد رسید.پس نه تنها این امر امکان پذیر هست بلکه رسیدن به ان زمان زیادی را هم نمی برد.

یونیت دندانپزشکی    مانند هزاران محصولی که در زمینه دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد مانند سایر تجهیزات سالانه به مقدار زیادی از برندهای مختلف وارد کشور می شود و ایا نمی توان این میزان واردات را کمتر کرد و تمرکز را بر روی تولید داخل گذاشت.البته اگر تولید داخلی راه بیفتد و محصولاتی خوب و با کیفیت دست اورد ان باشند نا خوداگاه  تقاضا برای محصولات خارجی کم و با کاهش تقاضا واردات نیز کم می شود.

بدین صورت است که چرخه تولید یک کشور به راه می افتد.در حال حاضر مردم ما نسبت به برندها ی داخلی گارد دارند و دلیل ان هم محصولات بی کیفیت تولید شده در این سالها بوده است ولی این ذهنیت همان گونه که به وجود امده همانطور نیز می تواند از بین برود در صورتی که واقعا اراده کنیم و این چرخه را به حرکت در اوریم.

سالانه تعداد زیادی از متخصصان ما در زمینه تولید تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی به کشورهای اروپایی و امریکایی مهاجرت م یکنند و دلیل اصلی ان نیز فراهم نبودن بستر لازم برا ی استفاده تخصصشان است. نه تنها یونیت دندانپزشکی   بلکه سایر تجهیزات را می توانند به خوبی طراحی و تولید کنند ولی خوب انطور که باید و شاید از انها حمایت نمی شود و مجبورند که این همه تخصص و توانایی خود را به کشورهای دیگر ببرند.

در اصل ما با از کار انداختن تولید داخلی خود ضررهای زیادی را به کشورمان وارد اورده ایم که مهمترین انها صادرات نخبگانمان است که بعد از اتمام تحصیلات هیج بستری را برای استفاده تخصصشان نمی بینند. در اصل ما هزینه می کینم و نخبگان را پرورش می دهیم و در اخر خودمان انها را دو دستی تقدیم کشورهای اروپایی وامریکایی می کنیم و انها از این توانایی ها استفاده لازم را می برند.

البته وضعیت در سالهای اخیر بهتر شده و این اگاهی به وجود امده که باید هرچه سریعتر چرخه تولید را راه اندازی کرد و در زمینه تولید تجهیزات دندانپزشکی نیز چند شرکت این کار را انجام داده اند و در بازار برندهای ایرانی یونیت دندانپزشکی   را نیز مشاهده می کنیم ولی این تعداد و این کیفیت هنوز نسبت به میزان وارداتمان بسیار کم است و باید تلاش ها بیشتر شود تا دستاوردهای قوی تری حاصل شود.

 

یونیت دندانپزشکی...
ما را در سایت یونیت دندانپزشکی دنبال می کنید

برچسب : یونیت دندانپزشکی,یونیت صندلی, نویسنده : marzi unitcomtebdental بازدید : 82 تاريخ : شنبه 19 بهمن 1398 ساعت: 15:04

یونیت دندانپزشکی و مشکلات وارد کردن برخی برندهادر اثر تحریم های اخیر

یونیت دندانپزشکی    جزو دسته تجهیزات مهم در مطب است وسیله ای که بیمار بر روی ان دراز می کشد و دندانپزشک اقدامات لازم درمانی را بر روی بیمار انجام می دهد. راحتی این صندلی هم برای بیمار اهمیت دارد و هم برای دندانپزشک و از همه مهمتر خود دندانپزشک است که دائم با این دستگاه کار می کند .طراحی یونیت بسیار مهم است به گونه ای که دندانپزشک کمترین میزان فشار را در حین کار احساس کند.

طراحان این دستگاه سعی بر این دارند تا مدلهایی را تولید کنند که نهایت میزان راحتی را برای بیمار و دکتر داشته باشد.از نحوه قرار گیری اینسترومنت ها گرفته تا راحتی صندلی. از این رو ما هرساله شاهد ورود محصولات با امکانات جدیدتر و بهتر هستیم.البته در بازارهای اروپایی این تغییرات سریعتر اتفاق می افتد و محصولات دائم در حال اپدیت شدن هستند و این روند در بازار ایران کندتر رخ می دهد.

برخی از برندهای یونیت دندانپزشکی   که در اروپا هستند هم به ایران وارد نمی شوند زیرا قیمت تمام شده انها برای وارد کردن به کشور بسیار بالا در می اید و این امر موجب شده تا بازار تجهیزات دندانپزشکی در ایران این محصولات را کم داشته باشد و از بازار جهانی عقب بیفتد.البته برخی از دندانپزشکان که تمایل به داشتن برندی که در داخل ایران نیست را داشته باشند م یتوانند خود به شخصه انرا خریداری و وارد کند.

سایر برندهایی که هم اکنون در بازار تجهیزات دندانپزشکی هستند از کیفیت بالایی برخوردارند و توانسته اند نظر مخاطبان را به خود جلب کنند.البته ما در زمینه تولید یونیت دندانپزشکی در ایران نیز اقداماتی را انجام داده ایم که تا حدی موفق هم بوده است و هم اکنون بسیاری از دندانپزشکان برا ی خرید یونیت این برندهای ایرانی را انتخاب می کنند.

یونیت دندانپزشکی    برندهای ایرانی مزایایی نسبت به برندهای خارجی دارند.یکی اینکه در زمان تحریم ممکن است برخی از قطعات برندهای خارجی یافت نشود و در زمان تعمیر دستگاه شما با نبود این قطعات روبرو شوید ولی برندهای ایرانی این مشکل را ندارند زیرا این قطعات در داخل ایران تولید می شوند و دیگر نگرانی از نبود انها وجود ندارد.

البته بازهم هستند دندانپزشکانی که ترجیحشان خرید برندهای اروپایی است. البته شرکت های وارد کننده تا جایی که می توانند قطعات را وارد می کنند تا بتوانند به خوبی محصولات خود را که فروخته اند ساپورت کنند و خدمات را به خوبی ارائه دهند و تا به حال خیلی کم پیش امده که دندانپزشکی با نبود قطعه مورد نظر خود در بازار روبه رو شود.

البته برخی از برندهای یونیت دندانپزشکی   دیگرر بازار وجو ندارند و اصلا وارد نمی شوند ولی شرکت ها به تعداد محصولاتی که فروخته اند خدمات را به خوبی ارئه می دهند.امید ما این است تا در زمینه تولید این محصولات در داخل به حدی برسیم که دیگر نیاز به واردات نداشته باشیم.

 

یونیت دندانپزشکی...
ما را در سایت یونیت دندانپزشکی دنبال می کنید

برچسب : یونیت دندانپزشکی,یونیت صندلی, نویسنده : marzi unitcomtebdental بازدید : 69 تاريخ : شنبه 12 بهمن 1398 ساعت: 16:05

یونیت دندانپزشکی و قدرت زیاد واردات این محصول به تولیدات

 

ساخت و تولید یونیت دندانپزشکی   پروسه ای کاملا تخصصی است که نیاز به افراد متخصص و حرفه ای در این زمینه دارد.دانش اموختگان رشته مهندسی پزشکی علم کافی برای تولید محصولات دندانپزشکی و پزشکی را دارند و اگر از این دانش اموختگان در جایگاه مناسب استفاده شود میتوان از استعدادها و توانایی های انها به خوبی استفاده کرد  و چرخه تولید کاملا حرفه ای را در داخل کشور به راه بیندازیم.

ما در کشور قادر به تولید پیشرفته ترین موشک ها هستیم انوقت قادر نیستیم که تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی را به تولید داخل برسانیم؟ جواب این سوال صد در صد مثبت است و این توانایی برای در داخل کشور وجود دارد و اینکه تا به حال چرا ما در تولید این محصولات به خودکفایی نرسیده ایم و هنوز بسیاری از اجناس از کشورهای دیگر وارد می شوند سوالی است که در ادامه به بررسی ان می پردازیم.

یونیت دندانپزشکی    و بسیاری دیگر از تجهیزات دندانپزشکی از کشورهای دیگر وارد می شوند و دلیل اصلی ان سود زیادی است که در واردات این محصولات وجود دارد و اگر تولید راه بیفتد سود زیادی که در واردات وجود دارد به سمت تولید می رود و برخی در میان نمی خواهند چنین اتفاقی بیفتد و این نتیجه فلج شدن چرخه تولید است.

اگر سرمایه گذاران بدانند که با وارد کردن سرمایه خود به چرخه تولید چه سودی در اینده نصیبشان می شود بیشتر سرمایه خود را وارد چرخه تولید می کنند. البته در این میان برنامه های دولت نیز مهم است و باید راهی هموار را برای بخش تولید ایجاد کند.هم اکنون موانع زیادی بر سر راه تولیدات داخلی وجود دارد و باید این موانع هرچه زودتر برطرف شود وامنیت تولید بالا برود.بسیاری از سرمایه گذاران از این می ترسند که مبادا پول خود را وارد تولیدات کنندو از ان طرف ضرر کنند.این اتفاق برای بسیاری از تولید کنندگان افتاده است.

یونیت دندانپزشکی    جزو دسته محصولاتی است که چرخه تولید ان در ایران کمی به راه افتاده است و چند شرکت محدود انرا به تولید داخل رسانده اند. این برندها طرفداران خود را دارد و بسیاری از دندانپزشکان ترجیحشان بر این است که از این برندهای داخلی تهیه نمایند. ولی هنوز بسیاری از محصولات باقی مانده است که  به طور صد درصد وارد می شوند و این خودجای تاسف دارد که تا به حال فکری برای تولیدات داخل نشده است.

اعطای تسهیلات لازم به بخش تولید می تواند مهمترین قدم برای راه اندازی این بخش باشد.بسیاری از افراد توانمند در تولید وجود دارند که به دلیل کمبود و یا نبود سرمایه نمی توانند وارد این حوزه شوند .فلذا باید وام هایی با درصد کم به این افراد تعلق بگیرد تا انها بتوانند به خوبی ایده های خود را عملی سازند. از طرفی سرمایه گذاران نیزباید با اعتماد کامل سرمایه خود را به این بخش بسپارند.

یونیت دندانپزشکی    و سایر تجهیزات دندانپزشکی  و پزشکی باید در اولویت تولید قرار بگیرند تا جایی که در سالهای اتی از هرگونه واردات این محصولات بی نیاز شویم و به قدرتی دست یابیم که در چند سال اینده به صادرات این محصولات فکر کنیم.امید است تا این دستاورد عظیم به زودی با همت مسئولان و تولید کنندگان تحقق یابد.

 

 

یونیت دندانپزشکی...
ما را در سایت یونیت دندانپزشکی دنبال می کنید

برچسب : یونیت دندانپزشکی,یونیت صندلی, نویسنده : marzi unitcomtebdental بازدید : 102 تاريخ : دوشنبه 30 دی 1398 ساعت: 17:16

یونیت دندانپزشکی محصولی که کیفیت ان بر عملکرد دندانپزشک تاثیر مستقیم دارد.

یونیت دندانپزشکی    جزو دسته محصولاتی است وجود ان در هر مطب دندانپزشکی لازم و ضروری است.این دستگاه در اصل ابزار اصلی کار دندانپزشک است و از نوع کیفیت و کارایی باید به گونه ای باشد تا به طور کامل نیازهای دندانپزشک را برطرف نماید و از طرفی دیگر بیمار هم بر روی ان احساس راحتی داشته باشد و تا زمانی که درمانش به پایان برسد راحت بر روی یونیت دراز بکشد و احساس خستگی نداشته باشد.

در میان تمام برندهایی که در بازار تجهیزات دنیا وجود دارد برندهای اروپایی از کیفیت و تکنولوژی بالاتری برخوردار هستند و خریداران که همه دندانپزشک هستند تمایل خریدشان این برندها است.البته در ایران با توجه به تفاوت نرخ دلار و ریال قیمت برخی از این برندها بسیار بالا در میاید فلذا بسیاری از پزشکان ایرانی به ناچار از برندهای چینی استفاده می کنند که البته این دسته ازمحصولات هم کیفیت خوبی دارند.

هر تولید کننده ای در هر کجای دنیا اگر بخواهد یونیت دندانپزشکی   را تولید نماید باید استانداردهای جهانی را که باید یک یونیت داشته باشد را رعایت کند تا بتواند به طور رسمی وارد بازار شود.به طور رسمی وارد بازار شدن بدین معنی است که تمام مجوزها و استانداردهای لازم را دریافت نماید و مجوز ورود را از سازمانهای زیربط بگیرد.

البته در این بازار اشفته تجهیزات دندانپزشکی در ایران برندهای بی کیفیت نیز درمیان برندهای خوب خود را جا می دهند و اگر دندانپزشک در زمان خرید شناخت لازم را نداشته باشد گول قیمت این محصولات را می خورد و خرید می کند و این مساله باعث می شود تابعدها دچار مشکل می شوند.

سعی وتلاش طراحان یونیت دندانپزشکی    بر این است تا محصولی را تولید کنند که راحتی کار برای دندانپزشک ایجاد کند و در واقع در زمانی که مشغول درمان بیمار است کمترین میزان فشار را متحمل شود و همه این موارد بستگی به نوع طراحی دارد.زاویه قرار گیری صندل و ابزارها بر روی یونیت همه و همه از جمله مواردی است که کمک می کند تا این راحتی ایجاد شود.

در واقع به نظر شخصی من و تجربه ای که در فروش یونیت داشتم این محصول تنها محصولی است که یک دندانپزشک برای خرید ان باید دست دل باز باشد و در میان برندهای خوب دنبال یونیت خود باشند .برندهای خوب و شناخته شده در این زیاد هستند و با یک تحقیق ساده در بازار می توانید به این اطلاعات دست پیدا کنید.

راه اندازی چرخه تولید یونیت دندانپزشکی   در ایران کار کمی دشوار و زمان بر است و برندهایی ایرانی از این محصول هم در بازار موجود است و شرکت هایی اقدام به  تولید کرده اند که قدمی خوب و مفید در این زمینه است.ولی بهتر است پروسه راه اندازی مجموعه های تولید در زمینه پزشکی و دندانپزشکی باید راحت تر از چیزی باشند که هم اکنون هستند تا استعدادها و تخصص های موجود که الان بی استفاده هستند به این سمت کشیده شود و در جایگاه مناسب خود مورد استفاده قرار گیرند.

 

 

یونیت دندانپزشکی...
ما را در سایت یونیت دندانپزشکی دنبال می کنید

برچسب : یونیت دندانپزشکی,یونیت صندلی, نویسنده : marzi unitcomtebdental بازدید : 85 تاريخ : دوشنبه 9 دی 1398 ساعت: 17:27

یونیت دندانپزشکی و چرخه تولید موفق ان در کشورهای اروپایی

 

یونیت دندانپزشکی   جزو دسته محصولاتی است که در زمینه تولید ان در کشورهای اروپایی کارهای بسیاری انجام شده و دولت حمایت های زیادی از تولید کنندگان این عرصه می کند و تا جایی پیش رفته که متخصصان تحصیل کرده در این زمینه ها را با دادن امکانات خوب و حقوق بالا از کشورهای دیگر هم جمع می کند و از تخصص انها استفاده می کند.

همه این زمینه ها باعث شده تا ما شاهد پیشرفت های روز افزون در محصولات اروپایی باشیم به گونه ای که می توان به قطعیت گفت که برندهای اروپایی یکه تاز تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی در جهان هستند و در کشور خود ما هم بهترین برندها در این زمینه اروپایی هستند و بیشتر مشتریانی که به دنبال محصولات با کیفیت هستند این برندها را تهیه می کنند.

یونیت دندانپزشکی    جزو دسته تجهیزاتی است که نه تنها کیفیت و کارایی ان اهمیت دارد بلکه نوع طراحی ان نیز باید به گونه ای باشد که کمترین میزان فشار به ستون فقرات دندانپزشک وارد شود.به طور مثال ممکن است دندانپزشک نیاز به کار بر روی دندان بیمار را برای یک ساعت داشته باشد و در این یک ساعت هر نوع فشاری به او وارد میشود فلذا طراحان یونیت بر انند تا محصولاتی که به بازار عرضه می دارند به گونه ای باشند که فشار حداقلی را به دندانپزشک وارد کند.

استانداردهای رعایت شده در طراحی از همیت بالای برخوردار است به ویژه در یونیت که به گونه ای صندلی کار دندانپزشکان است.همانطور که هر کارمند و مدیری دوست دارد صندلی کارش راحتی لازم را داشته باشد و در طول مدت زمانی که بر روی ان می نشیند کمترین میزان فشار را تحمل کند دندانپزشک نیز از یونیتی که خریداری می کند همچین توقعی دارد و راحتی ان در واقع راحتی کارش را در پی دارد و بعدها مشکلات جسمانی برایش به وجود نمی اید.

برای همین طراحی یونیت دندانپزشکی   جدید بسیار متفاوتر و کاراتر از قبل شده است و نحوه قرار گیری ابزارها بر روی ان نیز تغییر کرده.برا ی مثال دو مدل شلنگ از بالا و پایین در بازار موجود است که هر دندانپزشک بنا به نیاز خود یکی از انها را خریداری می کند.در این مدل ها دیگر نیاز نیست تا دندانپزشک ابزارها را خود سرجایش قرار دهد بلکه در مدل شیلنگ از بالا تنها با رها کردن طراحی به گونه ای است که ابزار مورد نظر سرجای خود قرار می گیرد و اینگونه فشار کمی دست ها وارد می شود .

در ایران اغلب دندانپزشکان از مدل شیلنگ از بالا استقبال می کنند و فروش این مدل در داخل کشور بیشتر است.البته در مدل شلنگ از پایین نیز میزان فشار وارده بسیار کمتر است ولی به دلیل اینکه احتمال سقوط ابزارها در این مدل بیشتر است اغلب دندانپزشکان مدلشلنگ از بالا را تهیه می کنند.

توصیه ما به شما دندانپزشکان عزیز این است که هرزمان که خواستید برای خرید یونیت دندانپزشکی   به بازار تجهیزات مراجعه کنید و از قبل انتخاب خود را کرده باشید و تحقیقات لازم را برای خرید برندی که می خواهید انجام داده باشید زیرا در بازار با گستره ی وسیعی از برندها روبه رو خواهید شد که اگر شناخت نداشته باشید نسبت به انها تنها شما را دچار سردرگمی خواهند کرد.پس توصیه ما برای شما این است که در زمان فراعتی که در مطب و یا خانه خود دارید به سایت های تخصصی در این زمینه سر بزنید و با کسب اطلاعات مفید از محصولات موجود در بازار اقدا به خرید نمایید و حتی لازم به خرید حضوری نخواهد بود و تنها با یک تلفن ساده کالای مورد نظر را ظرف مدت کوتاهی درب منزل تحویل می گیرید.

 

 

یونیت دندانپزشکی...
ما را در سایت یونیت دندانپزشکی دنبال می کنید

برچسب : یونیت دندانپزشکی,یونیت صندلی, نویسنده : marzi unitcomtebdental بازدید : 76 تاريخ : چهارشنبه 4 دی 1398 ساعت: 17:34

یونیت دندانپزشکی و استانداردهای رعایت شده در ان

در این مقاله به بررسی هرچه بیشتر مهمترین ابزار دندانپزشکی می پردازیم. یونیت دندانپزشکی   که مانند قلبی تپنده در مطب یک دندانپزشک است باید اصول و پارامترهای استانداردی داشته باشد تا در زمان کار با ان مشکلی برای بیمار و دندانپزشک به وجود نیاید.حال در ادامه این مقاله به بررسی هریک از این پارامترهای استاندارد می پردازیم که باید وجد داشته باشند تا یک برند بتواند شناخته شود و در میان مصرف کنندگان محبوبیت پیدا کند.

استاندارد الکتریکی دستگاه از جمله مهمترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد این استاندارد به گونه ای است که جهت ایمنی دندانپزشک و بیمار باید رعایت شود و برقی که بیمار و دندانپزشک در معرض ان قرار می گیرند باید بیشتر از 24 ولت نباشد تا مانع از به وجود امدن خطرات احتمالی شود.مجهز بودن یونیت به سیستم ارت نیز از جمله موارد بسیار مهمی است که باید وجود داشته باشد.در یونیت های خارجی تمامی این استانداردها رعایت شده و در مدلهای داخلی نیز تولید کنندگان تمامی این موارد  را رعایت کرده اند .

هر یونیت دندانپزشکی   هرچقدراستاندارد باشد با این حال باید سیستم توقف اضطراری هم داشته باشد تا در صورت بروزهرگونه مشکل این سیستم فعال شده و تمامی فعالیت های سیستم را از کار بیندازد مخصوصا سیستم برق که در این شرایط  باید حتما قطع شود تا موجب بروز اسیبهای جدی نشود.این سیستم خودکار به قدری حایز اهمیتاست که در حال حاضر تمامی برندهای داخلی و خارجی دارای این امکان مهم هستند و اگر محصولی این امکان را نداشته باشد مجوز ورود به بازار تجهیزات دندانپزشکی را پیدا نخواهد کرد و عملا راهی برای ورود به بازار پیدا نمی کند تا این امکان را فعال کند.

صندلی دستگاه به گونه ای است که دندانپزشک به راحتی می تواند انرا با یک دکمه جابه جا کند تا بداند در چه پوزیشن تسلط بیشتری دارد در کنار این امکان مفید که صندلی امکان جابه جایی خودکار دارد امکان دیگری نیز وجود دارد ان هم سیستم توقف صندلی در زمانی که مانعی بر سر راه ان وجود داشته باشد.به طور مثال اگر صندلی به سمت پایین حرکت کند در حالی که مانعی پشت ان قرار داشته باشد از حرکت باز می ایستد و یا به سمت بالا می رود تا در اثر برخورد با مانع اسیبی به دستگاه نرسدو باعث خرابی ان نشود.

زمانی که دندانپزشک محل مناسب قرار گیری صندلی  یونیت دندانپزشکی   را مشخص کرد و انرا ثابت نمود و شروع به کار با اینسترومنت ها برروی دندان اسیب دیده کرد صندلی از مدار خارج می شود و دیگر امکان جابه جایی ان وجود ندارد دلیل اینکار این است که زمانی که دندانپزشک در حال کار برروی دهان بیمار است صندلی به طور ناگهانی حرکتی انجام ندهد تا باعث بروز مشکل شود.از این رو این امکان مفید که بر روی یونیت قرار گرفته کمک می کند تا از بروز حوادث ناخواسته جلوگیری شود و دندانپزشک با طمینان خاطر به دور از استرس کار خود را به سرانجام برساند.

موارد و استانداردهای بسیاری وجود دارد که باعث برجسته شدن کارایی یونیت می شود.در کنار عملکرد دستگاه خدمات پس از فروش نیز می تواند یکی از فاکتورهای اساسی در خرید باشند زیرا در اختیار بودن شرکت در هر زمان از سال برای ارائه خدمات امری مهم تلقی می شود و باید به ان اهمیت ویژه ای داد.اگر دستگاه خراب شود و شرکت نتواند خدماتی را ارائه دهد تا هرچه سریعتر مشکل برطرف شود خود باعث به وجود اوردن معضلی جدی می شود.

طراحی یونیت دندانپزشکی   فاکتوری است که مستقیما با سلامت دندانپزشک می تواند در ارتباط باشد به این صورت که باید به گونه ای طراحی شود تا کمترین میزان فشار به ستون فقرات دندانپزشک وارد شود و این امر به مرور زمان مانع از بروز مشکلات جدی برای دندانپزشک می شود.قرار گیری بدن در حالت طبیعی در زمان کار با یونیت و احساس فشار کمتر از جمله نکات مهم و اساسی است که یک دندانپزشک باید به ان توجه داشته باشد تا مانع از بروزمشکلات جدی برای سلامتی خود شود.

 

یونیت دندانپزشکی...
ما را در سایت یونیت دندانپزشکی دنبال می کنید

برچسب : یونیت دندانپزشکی,یونیت صندلی, نویسنده : marzi unitcomtebdental بازدید : 84 تاريخ : شنبه 17 فروردين 1398 ساعت: 17:50